dinsdag 10 februari 2009

Ik heb mij in 2005 ingeschreven op de Academie voor Hoger Kunst en Cultuur Onderwijs (AHKCO). Het is een hbo-opleiding en ik koos voor de studierichting Journalistiek. De academie heeft nog twee andere studierichtingen namelijk Sociaal Cultureel Vormingswerk (Socuvo: opleiding voor maatschappelijk werkster), en Beeldende Kunsten (heeft te maken met grafisch ontwerpen, schilderen e.d.).

Deze studie duurt theoretisch 4 jaar. De praktijk wijst uit dat de studie vijf jaren duurt. Het vijfde jaar is dan bedoeld om je scriptie te schrijven. Het is namelijk een avondopleiding. In het eerste en het tweede jaar volg je elke avond college en wel van 6-9u p.m. In het derde en vierde jaar zijn de lessen minder intensief. In het vierde jaar volg je maar 3 dagen les en moet je ook stage lopen.

Mijn interesse ging uit naar Journalistiek, omdat ik van schrijven houd. Ik ben een vrij gesloten persoon die mij heel goed kan uiten op papier. Na de drie jaren die al heb afgerond kan ik mij ook vrij goed uiten verbaal. Ik ben nog niet helemaal tevreden over mezelf maar ik werk nog steeds eraan. Ik zal wel moeten want volgend jaar ga ik afstuderen.

0 reacties:

Een reactie posten